Bądź widoczny w Internecie, czyli jak social media pomagają gabinetowi lekarskiemu zaistnieć

Media społecznościowe a branża medyczna

Media społecznościowe to ogromna i nieodłączna część naszego życia. Korzysta się z nich już nie tylko w życiu społecznym, ale nawet zawodowym. Aktywna obecność w social media zaczyna być więc obowiązkowym elementem każdej branży. Należy nadmienić, że Facebook, który stał się narzędziem pracy ma obecnie ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. Lekarze zaczynają korzystać z Instagrama, Facebooka czy Twittera, aby wchodzić w interakcje z pacjentami spoza biura zapewniając sobie tym samym silniejszą pozycję na rynku. Aby poprawić swoją obecność w Internecie, warto posłużyć się wieloma jego funkcjami i wykorzystać potęgę social media.

Wskazówki dla lekarzy dotyczące wykorzystania social media

Wybór odpowiednich platform

Sprawdź, gdzie gromadzą się Twoi potencjalni pacjenci i gdzie warto zaistnieć. Nie ma większego sensu zakładanie gabinetu lekarskiego w szczerym polu, gdzie pacjenci muszą przebyć setki kilometrów. Nie ma też sensu zakładać profili w mediach społecznościowych w miejscach, w których Twoich pacjentów nie ma i nigdy ich tam nie będzie. Ważne jest by nie próbować zaistnieć wszędzie naraz. Wybierz jedno lub dwa miejsca, gdzie pacjenci są najbardziej obecni i skup się wyłącznie na nich.

Utrzymywanie aktualnych informacji kontaktowych

Zachowaj aktualne informacje kontaktowe. Warto umożliwić pacjentom szybkie odnalezienie naszego adresu, numeru telefonu, adres e-mail, godzin pracy, a także linków do własnej strony. Dobry gabinet to przede wszystkim profesjonalna strona strona internetowa.

Wykorzystanie słów kluczowych

Zrób krótką listę słów kluczowych jak twoja specjalizacja czy oferowane usługi i przeplataj je w wszelkich publikowanych przez Ciebie tekstach w social media. Dzięki temu pacjent wpisując nazwę danej specjalizacji w wyszukiwarce trafi właśnie na Ciebie.

Budowanie relacji z pacjentami

Budowanie relacji z pacjentem to bardzo ważny element. Warto udostępniać przydatne treści, odpowiadać na pytania pacjentów oraz udostępniać własną opinię na dany temat. Możliwości jest wiele – od transmisji na żywo po dzielenie się różnymi plikami, zdjęciami czy filmami, które pozwalają mieć stały kontakt z pacjentem, motywować ich i namawiać do zmian. Zwiększy to widoczność nie tylko wśród Twoich pacjentów, ale również ich znajomych czy bliskich. Jeśli potrafisz budować przyjazne relacje z pacjentem osobiście, spróbuj zrobić to również online.

Promowanie treści zdrowotnych

Polecaj artykuły lub generuj własne wpisy na tematy zdrowotne. Duża część populacji używa mediów społecznościowych do uzyskania cennych informacji na temat zdrowia. W internecie takich informacji jest mnóstwo, lecz niewiele tych treści tworzone jest przez lekarzy. Świetnym sposobem, by zyskać na zaufaniu potencjalnych pacjentów jest publikowanie linków do wiarygodnych artykułów z wiadomościami i czasopismami, godnych uwagi zasobów internetowych oraz badań naukowych, z których można się kształcić.

Copyrights © 2024 Biostat
Badania ankietowe od 4 zł.