Bądź widoczny w Internecie, czyli jak social media pomagają gabinetowi lekarskiemu zaistnieć

Media społecznościowe to ogromna i nieodłączna część naszego życia. Korzysta się z nich już nie tylko w życiu społecznym, ale nawet zawodowym. Aktywna obecność w social media zaczyna być więc obowiązkowym elementem każdej branży. Należy nadmienić, że Facebook, który stał się narzędziem pracy ma obecnie ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. Lekarze zaczynają korzystać z Instagrama, Facebooka czy Twittera, aby wchodzić w interakcje z pacjentami spoza biura zapewniając sobie tym samym silniejszą pozycję na rynku. Aby poprawić swoją obecność w Internecie, warto posłużyć się wieloma jego funkcjami i wykorzystać potęgę social media.

 

Sprawdź, gdzie gromadzą się Twoi potencjalni pacjenci i gdzie warto zaistnieć. Nie ma większego sensu zakładanie gabinetu lekarskiego w szczerym polu, gdzie pacjenci muszą przebyć setki kilometrów. Nie ma też sensu zakładać profili w mediach społecznościowych w miejscach, w których Twoich pacjentów nie ma i nigdy ich tam nie będzie. Ważne jest by nie próbować zaistnieć wszędzie naraz. Wybierz jedno lub dwa miejsca, gdzie pacjenci są najbardziej obecni i skup się wyłącznie na nich.

 

Zachowaj aktualne informacje kontaktowe. Warto umożliwić pacjentom szybkie odnalezienie naszego adresu, numeru telefonu, adres e-mail, godzin pracy, a także linków do własnej strony. Dobry gabinet to przede wszystkim profesjonalna strona strona internetowa.

 

Zrób krótką listę słów kluczowych jak twoja specjalizacja czy oferowane usługi i przeplataj je w wszelkich publikowanych przez Ciebie tekstach w social media. Dzięki temu pacjent wpisując nazwę danej specjalizacji w wyszukiwarce trafi właśnie na Ciebie.

 

Budowanie relacji z pacjentem to bardzo ważny element. Warto udostępniać przydatne treści, odpowiadać na pytania pacjentów oraz udostępniać własną opinię na dany temat. Możliwości jest wiele – od transmisji na żywo po dzielenie się różnymi plikami, zdjęciami czy filmami, które pozwalają mieć stały kontakt z pacjentem, motywować ich i namawiać do zmian. Zwiększy to  widoczność nie tylko wśród Twoich pacjentów, ale również ich znajomych czy bliskich. Jeśli potrafisz budować przyjazne relacje z pacjentem osobiście, spróbuj zrobić to również online.

 

   Polecaj artykuły lub generuj własne wpisy na tematy zdrowotne. Duża część populacji używa mediów społecznościowych do uzyskania cennych informacji na temat zdrowia. W internecie takich informacji jest mnóstwo, lecz niewiele tych treści tworzone jest przez lekarzy. Świetnym sposobem, by zyskać na zaufaniu potencjalnych pacjentów jest publikowanie linków do wiarygodnych artykułów z wiadomościami i czasopismami, godnych uwagi zasobów internetowych oraz badań naukowych, z których można się kształcić.

 

           

 

Copyrights © 2018 Biostat
Badania ankietowe od 4 zł.