Media społecznościowe dla lekarzy

Obecność w Internecie jest istotnym elementem promocji gabinetu lekarskiego i ma bardzo dużą moc, która umożliwia zachęcić potencjalnego pacjenta do skorzystania z Twoich usług.

 

Obecność w Internecie definiujemy jako posiadanie zarówno własnej strony internetowej jak i aktywność w mediach społecznościowych. Strona www dla lekarza za darmo? Dlaczego nie. Jest taka możliwość w Medfile.pl Silny głos online jest częścią marki i pomaga budować swoją reputację zawodową. Niezależnie od tego, czy chcesz poszerzyć swoją praktykę, znaleźć współpracowników, czy szukasz możliwości rozbudowania kariery, Twoja reputacja jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych celów. Warto zatem orientować się w najbardziej przydatnych i profesjonalnych platformach mediów społecznościowych.

 

            Profil w mediach społecznościowych zapewnia większą kontrolę nad tym, jak się prezentujesz w świecie. LinkedIn to największa na świecie profesjonalna sieć z ponad 500 milionami zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Jest to platforma o niskim poziomie zagrożenia i wysokiej wydajności. Ważnym jest po zarejestrowaniu stworzenie możliwie najdokładniejszego profilu. Im bardziej kompletny jest profil, tym uzyskujesz wyższy stopień. Podstawowe informacje, którymi należy się podzielić, to wykształcenie, wiedza medyczna, obszary zainteresowań, doświadczenie zawodowe, adres i numer telefonu praktyki oraz linki do strony internetowej (jeśli taką posiadasz). Aby w pełni wykorzystać swój profil na LinkedIn, wykonaj kilka prostych czynności:
- prześlij profesjonalne zdjęcie,
- spersonalizuj swój tytuł,
- dodaj słowa kluczowe, w tym nazwę i lokalizację praktyki,
- wymień co najmniej pięć najsilniejszych umiejętności, którymi dysponujesz jako lekarz,
- na początek wyszukaj kilku znajomych i nawiąż z nimi kontakt,
- komentuj wpisy innych osób i udostępniaj interesujące artykuły, w tym własne.

LinkedIn pozwala budować znaczącą sieć połączeń, a tym samym komunikować się bezpośrednio z innymi członkami z podobnej branży.

            Twitter to miejsce dla lekarzy, którzy chcą nawiązywać kontakty oraz edukować siebie lub innych. Jest to portal społecznościowy, na którym możemy śledzić liderów w każdej dziedzinie – w tym medycyny i opieki zdrowotnej. Dzięki temu jesteśmy na bieżąco w pożądanej dziedzinie. Twitter może dostarczać również najnowszych informacji z cenionych czasopism medycznych, z których publikowane są istotne artykuły. Ponadto za pośrednictwem Twittera można wirtualnie uczestniczyć w konferencjach medycznych, śledząc „tweety” uczestników. Uczestnictwo takie jak i udostępnianie wyników może prowadzić do uzyskania nowych kontaktów, a tym samym współpracy. Zacznij od podążania za lekarzami, których treści są według Ciebie interesujące i przekazuj je dalej.

            Podczas gdy Twitter włącza Cię w najnowsze badania i daje Ci forum do dzielenia się swoimi, YouTube może być jeszcze bardziej osobisty. Krótki film przedstawiający o Tobie i twojej praktyce pozwala potencjalnym pacjentom poznać Cię od innej strony, a także zdobyć zaufanie poprzez wiarygodność. Filmy z YouTube'a mogą również być sposobem na przedstawienie pacjentom oferowanych usług, bez żadnego jawnego marketingu. Oprócz edukacji i zapewnienia bezpieczeństwa pacjentom, kanał YouTube może również przyciągnąć nowych klientów. Tak robi firma BioStat prowadząc profil Medfile. Jest tam pełno filmów, instrukcji i podpowiedzi jak działać poprawnie w programie i prowadzić elektroniczną dokumentacje medyczną. Są też firmy, które za pomocą klipów wideo możesz opowiadać o chorobach, wykonywać ćwiczenia lub demonstrować techniki wczesnego wykrywania. Osoba, która ogląda jeden z Twoich filmów i będzie nim zainteresowana sięgnie po więcej informacji. Maksymalne wykorzystanie swojego kanału jest drogą do sukcesu.

            Na koniec potęga mediów społecznościowych, a mianowicie Facebook. W świecie, który jest coraz bardziej zaawansowany technologicznie, Facebook po prostu nie może zostać zignorowany i ma potencjał, aby być najszybszym, najbardziej opłacalnym sposobem dotarcia do nowych pacjentów i budowania relacji z innymi lekarzami. Portal ten obecnie ma dwa miliardy użytkowników, co odpowiada liczbie mieszkańców na Ziemi w roku 1930. Każdy lekarz powinien założyć profil na Facebooku. Pozwala to szybsze odszukanie przez pacjentów Twojej osoby, a także praktyki lekarskiej. Ponadto możesz tam umieścić przekierowanie do własnej strony www. Aby strona była naprawdę wyjątkowa, publikuj linki do artykułów związanych ze zdrowiem i aktualizuj swój status raz w tygodniu. Może to znacznie zwiększyć aktualną satysfakcję pacjenta z Twojej praktyki i skorzystać z rekomendacji, więc upewnij się, że wykorzystasz to jak najwięcej. Z ciekawych profili polecany Medfile – to program dla lekarzy, a firma BioStat prowadzi ten fanpage regularnie opowiadając o nowościach.

            Warto zadbać o swoją widoczność w mediach społecznościowych. Aktywność na portalach społecznościowych powoduje, że stajesz się wiarygodniejszym źródłem pomocy niżeli inni lekarze.

 

Copyrights © 2018 Biostat
Badania ankietowe od 4 zł.