Nie masz pojęcia jak zwiększyć sprzedaż? Postaw na badania marketingowe!

Twoja firma nie osiąga tak wysokich zysków, jakie początkowo sobie zaplanowałeś? Chciałbyś odmienić ten niekorzystny stan rzeczy i wreszcie ruszyć z miejsca? Jeżeli podejmiesz decyzję o realizacji badań rynku, wkrótce możesz osiągnąć dominującą pozycję w branży. Dowiedz się zatem czego mogą takie pomiary dotyczyć oraz w jaki sposób przekładają się na zwiększenie przychodów.

Badania marketingowe pozwolą rozpoznać potrzeby Klientów

Przede wszystkim musisz być świadomy faktu, iż przeprowadzone w sposób prawidłowy badania marketingowego dostarczą Ci cennych insightów konsumenckich. Są to podane w przystępnej formie informacje na temat cech docelowych klientów, a także ich potrzeb – zwłaszcza tych, których nie są świadomi. Rezultatem badania jest kompleksowy profil psychograficzny oraz demograficzny idealnego klienta. Posiadając taką wiedzę jesteś stanie w sposób właściwy planować działania marketingowe i optymalizować wydatki przeznaczane na ten cel. Dowiesz się jakie są nawyki konsumenckie klientów. Zdołasz odpowiedzieć sobie na pytanie o to, w jakich miejscach dokonują oni zazwyczaj zakupów oraz jakie okoliczności temu towarzyszą.

Jakie techniki mogą być wykorzystywane?

W ramach realizacji badań marketingowych możliwe jest zastosowanie szeregu różnorodnych metod badawczych. Mogą one przybierać zarówno charakter jakościowy, jak i ilościowy. W pierwszym przypadku będą to przede wszystkim ankiety telefoniczne, terenowe, internetowe oraz papierowe. Obecne trendy w ramach realizacji projektów market research zmierzają zdecydowanie w kierunku wdrażania elektronicznych rozwiązań. Przeprowadzenie ankietyzacji w panelu online do minimum skraca bowiem czas badania, nawet do kilkudziesięciu godzin! Zamawiający zyskuje także możliwość bieżącego wglądu do graficznych raportów wynikowych, które są generowane w czasie rzeczywistym.

 

Badania marketingowe to zarazem zastosowanie szerokiego wachlarza technik jakościowych pomiarów. Są to zarówno wywiady indywidualne, jak również grupowe badania fokusowe, w których bierze udział do 7 osób. Uczestnicy dyskutują wspólnie na zadany temat, inspirują się wzajemnie i prowokują do przemyśleń. Efektem tego rodzaju badania marketingowego są wspólne konkluzje, do których dochodzą badani. W celu pozyskania kreatywnych insightów konsumenckich warto wzbogacić również wywiady FGI o wykorzystanie technik projekcyjnych. Mogą być to na przykład kolaże, testy niedokończonych zdań czy też metody personifikacji.

Podsumowanie

Osiągnij zatem wymierne korzyści biznesowe za sprawą realizacji badań marketingowych. Nieważne w ramach jakiej branży działasz, na pewno potrzebujesz wiarygodnej wiedzy o klientach i ich potrzebach, na której zdołasz oprzeć kluczowe decyzje.

Copyrights © 2019 Biostat
Badania ankietowe od 4 zł.