
Reklamowanie produktów i usług medycznych to wyzwanie dla wielu firm i agencji reklamowych. W jaki sposób skutecznie dotrzeć do lekarzy i placówek medycznych z przekazem marketingowym? To pytanie nurtuje wielu specjalistów od marketingu.
W świecie marketingu kluczowe jest precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. Kampanie reklamowe, które odnoszą sukces, opierają się na zrozumieniu i angażowaniu odpowiednich odbiorców za pomocą spersonalizowanych treści. Niektóre branże osiągnęły w tym mistrzostwo dzięki jasno określonym segmentom rynku i silnej obecności w mediach społecznościowych:
Dotarcie do klientów na rynkach niszowych, zwłaszcza w sektorze B2B, jest trudniejsze. Firmy te muszą stosować bardziej spersonalizowane i edukacyjne podejścia, ponieważ ich produkty często wymagają specyficznej wiedzy i zaufania. Do takich sektorów należą:
Branża medyczna to wyjątkowe wyzwanie dla marketingowców. W Polsce i innych krajach Unii Europejskiej przepisy dotyczące promocji leków i usług medycznych są restrykcyjne. Lekarze i placówki medyczne mają ograniczone możliwości promowania swoich usług. Firmy farmaceutyczne i inne mają trudności z dotarciem do lekarzy i placówek medycznych, co czyni bazy danych lekarzy niezwykle cennymi.
Postępująca cyfryzacja służby zdrowia zmieniła metody dotarcia do lekarzy. Obecnie kluczowe jest oprogramowanie, z którego korzystają lekarze i placówki medyczne. Przykładem są serwisy Medfile i HaloDoctor. Medfile ma 15 tysięcy aktywnych użytkowników wśród lekarzy, a Medfile i HaloDoctor przyciągają ponad 500 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie.
Medfile i HaloDoctor oferują narzędzia do realizacji działań content marketingowych, link buildingowych, kampanii produktowych oraz wizerunkowych. Medfile umożliwia reklamę w procesie e-wizyty i e-recepty, a także artykuły partnerskie i reklamy display. Reklamodawcy mogą również uzyskać status „Partnera” serwisu i aplikacji.
Baza lekarzy Medfile podzielona jest na specjalizacje, m.in. lekarzy rodzinnych, psychiatrów, ginekologów i stomatologów, co pozwala na precyzyjne dotarcie do konkretnej grupy odbiorców.
