Największy błąd przy przeprowadzaniu badania satysfakcji

Badanie satysfakcji powinno być dla przedsiębiorstw codziennością. Niestety wiele wdraża je dość późno, jednocześnie bez wiedzy, jak robić to prawidłowo i osiągać tym samym określone rezultaty. Jaki jest jeden, najczęściej popełniany w tym przypadku błąd?

Im prościej, tym lepiej

Dobrze przeprowadzone badanie satysfakcji powinno być proste, im bowiem więcej skomplikowanych pytań, tym mniejsza chęć na udzielanie odpowiedzi. Dlatego też doskonale do tego celu sprawdza się wskaźnik NPS, pozwala on bowiem szybko i tanio zweryfikować odbiór poziomu usług oraz skontrolować, z czego wynikają negatywne opinie.

Aplikację do mierzenia NPS opracowało Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® i nosi ona nazwę SurvGoTM. Dzięki prostemu pytaniu „Czy poleciłbyś markę znajomym?” pozwala dowiedzieć się, jak wielu krytyków ma firma, ilu ma klientów o neutralnym podejściu, a także jak wielu ma ambasadorów.

W przypadku negatywnych opinii, aplikacja ta zadaje również pytanie otwarte, które umożliwia pozyskanie pogłębionej odpowiedzi w przypadku badania satysfakcji.

Dlaczego prostota to klucz do badania satysfakcji?

Klienci są zewsząd bombardowani przez firmy, które chcą pozyskać ich uwagę dla swoich celów. Właśnie dlatego proszenie ich o wypełnianie długich i skomplikowanych kwestionariuszy z zakresu badań satysfakcji, może ich do tego zniechęcić.

Prosty kwestionariusz pomoże jednak również osobom, które zgromadzone dane jakościowe będą później analizować. Łatwiej też robić to na bieżąco wiedząc, że klientom zostały zadane proste pytania, których odpowiedzi można szybciej zinterpretować i sprawniej wdrożyć plan naprawczy. Korzyści z takiego badania satysfakcji mają więc nie tylko klienci proszeni o opinię, ale również pracownicy przedsiębiorstwa.

Jak widać największym błędem przy przeprowadzaniu badań satysfakcji jest próba uzyskania zbyt wielu informacji za jednym podejściem. Dlatego warto wdrażać proste rozwiązania, takie jak intuicyjnie działający wskaźnik NPS.

Copyrights © 2024 Biostat
Badania ankietowe od 4 zł.