Ankietyzacja pacjentów lub klientów nie zawsze przynosi pozytywne skutki. Pacjenci, którzy niekoniecznie mają czas na wypełnianie ankiet w gabinetach lekarskich, aptekach, czy też innego rodzaju placówkach świadczących usługi medyczne mogą czuć się zażenowani koniecznością odpowiedzi na pytania zawarte w formularzach, mając zły stan zdrowia. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po metody jakościowe, pozwalające wydobyć bardziej dogłębne informacje w komfortowych warunkach.
Wywiad z klientem lub pacjentem w komfortowym środowisku pozwala zaczerpnąć szczegółowych opinii na temat oferowanych produktów bądź usług, a także sytuacji na rynku. Badania marketingowe podczas których klient lub pacjent wydaje swoje osądy i spostrzeżenia na temat :
wspomagają działania w zakresie promocji, PR-u, obsługi klienta, a także wyprzedzenia konkurencji jeśli chodzi o wdrażanie nowych produktów do oferty. Badania marketingowe o charakterze jakościowym prowadzone są na rzetelnie dobranej grupie respondentów, ze szczególnym uwzględnieniem:
Realizując badania marketingowe, warto zastanowić się nad uogólnieniem badań na szerszą populację. Dzięki uzupełnieniu o badania ilościowe typu CATI – wywiady telefoniczne na dużej próbie respondentów, można skwantyfikować dane i sprawić, że wnioski oparte o konkretne liczby będą bardziej wiarygodne. Jednocześnie szczegółowe indywidualne opinie umożliwią budowanie nowych planów dotyczących sektora marketingowego firmy.
Zobacz już dziś, jak skuteczne są badania marketingowe prowadzone przez ekspertów BioStat®!