Badanie marketingowe rynku obuwia

Rodzimy rynek wyróżnia siÄ™ m.in. wysokÄ… produkcjÄ… obuwia. Sprawia to, że Polska zajmuje wysokie, 7. miejsce w Unii Europejskiej pod wzglÄ™dem jego produkcji i równie wysokie 15. miejsce na Å›wiecie. Branża ta jest jednak bardzo konkurencyjna, dlatego też by poznać jej specyfikÄ™, warto okresowo wykonywać badania marketingowe rynku obuwia. Jakie informacje można dziÄ™ki nim uzyskać?

Cele przeprowadzania badań marketingowych rynku obuwia

Badania marketingowe w każdej branży pozwalajÄ… na uzyskanie szeregu użytecznych danych, przede wszystkim w zakresie preferencji i motywów zakupowych klientów. Na tej podstawie można opracowywać produkty bardziej dopasowane do ich potrzeb, przy czym rozróżnienie warto tu robić oczywiÅ›cie dla pÅ‚ci oraz różnych grup wiekowych.

 

Kolejnym celem przeprowadzania badaÅ„ marketingowych rynku obuwia jest sprawdzenie, jak przygotowane komunikaty reklamowe odbierane sÄ… w grupie docelowej. Wówczas grupie potencjalnych konsumentów prezentuje siÄ™ kilka koncepcji reklam, które sÄ… oceniane pod kÄ…tem wielu kryteriów, w zależnoÅ›ci od potrzeb producenta.

 

Warto na bieżąco kontrolować też, które kanaÅ‚y sprzedaży preferowane sÄ… w danej grupie docelowej. Z analiz przeprowadzonych przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® wynika, że już 1/5 konsumentów dokonuje zakupów obuwia online. Firmy nie mogÄ… wiÄ™c pozwolić sobie na ignorowanie tego kanaÅ‚u sprzedaży, gdyż w miarÄ™ upÅ‚ywu czasu jego rola bÄ™dzie wzrastać.

Jak przeprowadza siÄ™ badania marketingowe rynku obuwia?

Aby jakiekolwiek badanie dawaÅ‚o rzetelne i wiarygodne rezultaty poddajÄ…ce siÄ™ analizie, musi być zrealizowane zgodnie z metodologiÄ…. WÅ‚aÅ›nie dlatego zleca siÄ™ je do zewnÄ™trznych jednostek, wyspecjalizowanych w tego typu dziaÅ‚aniach. JednÄ… z nich jest Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®, które wykonuje oczywiÅ›cie nie tylko badania marketingowe rynku obuwniczego, ale także dokonuje analiz dla firm z wielu innych branż.

 

Pierwszym krokiem jest w tym przypadku opracowanie hipotez badawczych i zastanowienie siÄ™, odpowiedzi na jakie pytania chce siÄ™ uzyskać. Od tego uzależniony bÄ™dzie dobór próby, czyli osób, do których ankieta zostanie skierowana. JeÅ›li podmiotowi zależy na skierowaniu badania marketingowego rynku obuwia do wiÄ™kszej grupy respondentów, wówczas zalecana jest metoda CAWI. Firma Biostat® dysponuje wÅ‚asnÄ… platformÄ… do ich realizacji oraz daje możliwość skierowania ankiety do precyzyjnie okreÅ›lonej grupy osób spoÅ›ród ponad 150 tys. osób.

 

Kolejnym etapem jest opracowanie kwestionariuszy. Tutaj również ogromne znaczenie ma wybrana metoda badawcza, bowiem inaczej kwestionariusz bÄ™dzie skonstruowany przy metodzie CAWI, inaczej zaÅ› w przypadku Indywidulanych wywiadów pogłębionych.

 

Ostatnim krokiem jest opracowanie wyników badań, które będą gotowe do przeanalizowania. Tym również zajmują się eksperci Biostat®, którzy gwarantują wsparcie na każdym etapie przedsięwzięcia.

Jak widać badania marketingowe rynku obuwia pozwalają na uzyskanie wielu użytecznych informacji, niezbędnych do planowania efektywnej strategii działania na tym jakże konkurencyjnym rynku.

Copyrights © 2023 Biostat
Badania ankietowe od 4 zł.