Utrzymanie pozytywnej relacji z klientem polega głównie na nawiązywaniu i podtrzymaniu z nim kontaktu. Wykorzystanie innowacyjnych metod takich jak na przykład badanie CATI (Computer Assisted Telephone Interview) pozwala na dotarcie do klienta przy wykorzystaniu drogi telefonicznej. A mówiąc konkretnie: badania CATI polegają na przeprowadzeniu indywidualnego wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo.
CATI, skupiając się nad podniesieniem jakości przeprowadzanych badań na każdym jej etapie, pozwala na elektroniczny zapis prowadzonych rozmów oraz zmniejsza ryzyko otrzymania nic nie wnoszących odpowiedzi, co jest możliwe dzięki wykorzystaniu odpowiedniego oprogramowania.
System ten pozwala m.in.:
Za niewątpliwą zaletę należy uznać fakt, iż wywiad ten w pełni przeprowadzany jest za pomocą komunikacja werbalnej, a więc daje możliwość objaśniania pytań i odpowiedzi. A także pozwala na aktywne dostosowanie języka do rozmówcy oraz zachęcenie go do wzięcia udziału w badaniu i podtrzymania jego ciekawości.
Metoda CATI pozwala dopasować kwestionariusz ankiety do skonkretyzowanych potrzeb badania. Aplikacja ta daje możliwość zarówno stosowania pytań zamkniętych, jak i otwartych, a także odpowiedzi jednokrotnego oraz wielokrotnego wyboru. Co ważne CATI będąc wyposażony w moduł baz umożliwia ich edycję i funkcję czarnych list, co pozwala na aktywną reakcję na występujące sytuację. Jednakże za trzy elementarne zalety tej metody uznaje się:
CATI traktuje się jako jedno z badań pozwalające na uzyskanie sumiennie zdobytych informacji na temat badanego zjawiska. Pozwala to na:
Badania CATI dbają zarówno o jakość przeprowadzanych badań, jak i rzetelność otrzymanych danych. Zwracając uwagę na dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów system ten stara się w pełni do nich dopasować. O badaniu CATI można powiedzieć, że dba o podnoszenie standardów ankietyzacji konsumentów, co wpływa na wiarygodność otrzymanych wyników.